.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنامه همه جانبه برای جوشش معنوی در مساجد تدوین شود
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران مسجد را مرکز تبلیغ و سنگر جهاد و عبادت برشمرد و گفت: برنامه همه‌جانبه برای ایجاد یک جوشش معنوی در مساجد تدوین، جمع‌بندی و به مرحله اجرا درآید.

به گزارش شمال نیوز، علیرضا یونسی رستمی صبح سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان، با اشاره به این‌که نیایش از عمیق‌ترین و ظریف‌ترین نیازهای فطری انسان است و درعین‌حال که آرامش می‌بخشد، در فعالیت‌های مغزی انسان نوعی شکفتگی و انبساط ایجاد می‌کند، یادآور شد: سعادت حقیقی و راستین انسان تنها در جهان معنا ممکن است و اجابت دعای انسان از سوی خداوند سبحان در سایه نیایش تحقق می‌پذیرد.

معاون استاندار، مسجد را ازجمله پایه‌های مستحکم نظام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود تا حضور در مساجد به‌ویژه شرکت جوانان در نمازهای جماعت و برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی در این مکان مقدس چونان دوران انقلاب و دفاع مقدس اعتلا یابد.

وی، مسجد را مرکز تبلیغ و سنگر جهاد، عبادت، وحدت و معنویت دانست که باید با راهبری امام جماعت والاترین استفاده‌ها از فضای آن صورت گیرد و خاطرنشان ساخت: تشکیل حلقه‌های معرفت از جوانان در مساجد به‌عنوان کانون گردهمایی مسلمین ازجمله اقدامات مؤثر است و هیات امناء مساجد باید با تدوین برنامه برای طبقات مختلف سنی، حداکثر بهره‌گیری معنوی، مذهبی و فرهنگی را از این فضای روحانی به عمل‌آورند.

یونسی، خواستار هم‌افزایی همه نهادها و سازمان‌های فرهنگی مسئول، تشکل‌های مردم‌نهاد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و آحاد مردم مؤمن، دانشگاهیان، علما، ائمه جماعات و صاحبان ایده و نظر در راستای محتوا بخشی به برنامه‌های کانون مساجد شد و اظهار داشت: ۱۰۵۹ کانون مساجد استان،  ۶۶۵ کانون در روستاها و  ۳۹۴ کانون در شهرها فعالیت دارند و لازم است برنامه‌ای همه‌جانبه جهت ایجاد یک جوشش معنوی در مساجد تدوین، جمع‌بندی و به مرحله اجرا درآید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، با اشاره به این‌که در بیانات مقام معظم رهبری، مسجد، مرکز تبلیغ است و ویژگی‌های مسجد مقتدر در فرمایشات معظم له بیان‌شده است، گفت: بازبینی کتب موجود مساجد و تقویت این کتابخانه‌ها از ضروریات است، چراکه کتاب، ازجمله معیارها و مبنای ایجاد و تقویت گرایش‌های مؤثر فرهنگی است.

وی خواستار اعلام دقیق اطلاعات کامل و نیازمندی‌های کانون‌های مساجد شد و عنوان کرد: باید از افراد صاحب ایده، پیشنهادها و ایده‌های بهره‌گیری بیشتر کمی و کیفی از مساجد، اخذ و به‌کارگیری شود.

معاون استاندار، قرائت و تدریس قرآن و پژوهش و تأمل در زوایای ام‌الکتاب را مهم‌ترین برنامه مذهبی، فرهنگی و انسان‌ساز  مساجد برشمرد و ابراز کرد: برنامه‌های قرآنی باید با حضور جوانان و متخصصان و عالمان به قرآن، زینت‌بخش لحظه‌های این فضای قدسی باشد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.